søndag den 27. november 2011

Lektier

Dagen idag og dagen igår har stået på lektier. Simpelthen. Jeg kan ikke engang huske, hvad jeg lavede igår; udover lektierne selvfølgelig. Åh gud. Nå, men selvom det er hårdt med lektier, så er jeg faktisk, dybt inderst inde, overbevist om at det er en givende måde at lære tingene på. Selvom det har været hårdt at skrive tysk stil, føler jeg at jeg har lært en hel masse! Wow, det troede jeg aldrig, at jeg skulle høre mig selv sige. Nå, men sådan er det altså! Jeg føler, at jeg er blevet en lille smule bedre, efter at have skrevet denne stil. En tysk stil, om en ferie der foregik for mange år siden, som jeg egentlig ikke rigtig kan huske. Jaha, verden er fyldt med finurligheder. Nu venter der et par siders fysik, en engelsk oversættelse og den sidste retning af tysk. Så kan jeg holde weekend. Langt om længe! 

Gud ja! Det er jo 1. søndag i advent idag! Personligt har jeg det lidt blandet med lige præcis denne advents søndag. Det er sådan lidt svært at forholde sig til. Man har lyst til at danse rundt med en nissehue på, til et eller andet lallende julenummer, men alligevel.. Alligevel er det jo ikke rigtigt jul. Altså sådan rigtig rigtigt. For det er jo ikke engang første december endnu? Og det er lidt tidligt at begynde at pynte op til jul; selvom jeg har dælens meget lyst. 

Nu har det stormet i de sidste to dage, og lyset skifter hele tiden hér på mit værelse. Jeg formoder at det er når solen går bag skyerne. Kan vi dog ikke bare få noget sne? Årh, det kunne jeg godt bruge lige nu! Nu vil jeg ikke fylde jer med flere af mine flyvske tanker. I har sikkert nok selv. Jeg vil blive færdig med mine lektier, inden jeg går grassat hér ved mit skrivebord. Nyd jeres søndag. 
Hejheeej!

I skal ikke tage jer af dette kedelige, utiltalende billede. Jeg undskylder min manglende kreativitet, men jeg har ikke haft tid. Derfor dette hurtige billede af udsigten fra mine vinduer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar